Η δράση υιοθεσίας των μαθητών/-τριών της Α τάξης από τους μαθητές της ΣΤ τάξης έχει ως κύριο στόχο τη διαμόρφωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών διαφορετικών ηλικιών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος. Οι μαθητές της ΣΤ τάξης αναλαμβάνουν τον ρόλο του «μεγάλου αδελφού» ή της «μεγάλης αδελφής», βοηθώντας τους μαθητές της πρώτης τάξης να προσαρμοστούν στο σχολικό περιβάλλον, να κατανοήσουν τους σχολικoύς κανόνες και να ενθαρρυνθούν να συμμετέχουν σε δραστηριότητες που προάγουν τη συνεργασία και την επικοινωνία. Αυτή η διαδικασία όχι μόνο ενισχύει την αυτοεκτίμηση των μεγαλύτερων μαθητών, αλλά δημιουργεί και ένα κλίμα φιλίας και αλληλεγγύης.
Επιπροσθέτως, η δράση στοχεύει στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, όπως η ενσυναίσθηση, η υπομονή και η υπευθυνότητα. Οι μαθητές/-τριες της ΣΤ τάξης, μέσα από την καθοδήγηση και την υποστήριξή τους προς τους μαθητές της Α τάξης, ενισχύουν τις ηγετικές τους ικανότητες, μαθαίνοντας να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους μικρότερους. Οι μαθητές της Α τάξης, από την άλλη, αισθάνονται ασφάλεια και υποστήριξη, διευκολύνοντας την προσαρμογή τους στο νέο σχολικό περιβάλλον. Με την ολοκλήρωση της δράσης, το σχολείο επιτυγχάνει τον στόχο της ενότητας και της συλλογικότητας, ενισχύοντας θετικά τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών/-τριών και δημιουργώντας ένα συμπεριληπτικό σχολικό περιβάλλον.
Οι μαθητές/-τριες γνωρίστηκαν και σχημάτισαν ζευγαράκια κατά τη διάρκεια ενός διασκεδαστικού παιχνιδιού, στο οποίο τα παιδιά της Α τάξης διάλεγαν χωρίς να βλέπουν μία φωτογραφία από ένα κουτί, το οποίο περιείχε φωτογραφίες των μαθητών της Στ σε μικρότερη ηλικία, έπειτα έπρεπε να εντοπίσουν ποιο παιδί βλέπουν σε αυτή. Το παιδί της φωτογραφίας θα είναι το ζευγάρι τους σε όλες τις δράσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Στη συνέχεια τα παιδιά συνεργάστηκαν για να φτιάξουν στολίδια, στο πλαίσιο του προγράμματος European Christmas Tree 2024.
Στο τέλος τα παιδιά υπέγραψαν και ζωγράφισαν το συμβόλαιο συνεργασίας και φιλίας. Οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων ήταν ενθουσιασμένοι/-ες με τις δράσεις.